ساره جوانمردی رکورد جهان را زد و مدال طلای پارالمپیک ریو را کسب کرد


بانوی تیرانداز کشورمان به مقام قهرمانی و مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ریو در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، فینال رقابت‌های تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر در بخش بانوان ظهر امروز به وقت ریو برگزار شد. در این رقابت ساره جوانمردی و عالیه محمودی از ایران با تیراندازانی از ترکیه (۲ نفر)، اوکراین، مقدونیه، آذربایجان و مجارستان رقابت کردند. جوانمردی در خط A و محمودی در خط F حضور داشتند.

در مرحله اول که برای مشخص شدن اولین نفر حذف شده بود، عالیه محمودی با امتیاز ۷۲٫۷ در رده آخر قرار گرفت و از کنار رفت. پس از محمودی، «اولیورا ناکوسکا» تیرانداز اهل کشور مقدونیه مرحله دوم با امتیاز ۹۲٫۸ از صعود باز ماند و از پشت خط تیراندازی کنار آمد. سومین نفر حذف شده «آیسل اوزگان» از ترکیه بود


در بین سه تیرانداز باقی‌مانده، «آیساگل پهلیوانلار» از ترکیه با امتیاز ۱۷۲٫۳ بدترین رکورد را داشت و به مدال برنز بسنده کرد. در رقابت جوانمردی با «اولگا کووالچوک» از اوکراین، جوانمردی به امتیاز ۱۹۳٫۴ امتیاز عملکرد بهتری نسبت به حریف اوکراینی با رکورد ۱۹۱٫۲ داشت و موفق شد به مدال طلا برسد. بدین ترتیب جوانمردی اولین طلای کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو را به نام خود ثبت کرد. همچنین عالیه محمودی نیز هشتم شد. جوانمردی همچنین رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد.

دیروز هم سامان پاکباز در پرتاب نقره گرفت





بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو

پیروزی شیرین تیم فوتبال 7نفره مقابل آرژانتین


تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در نخستین بازی خود در بازی های پارالمپیک با نتیجه سه بر یک مقابل آرژانتین پیروز شد تا شروع خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد.


 به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، در نخستین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در ورزشگاه دئودورو به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و در پایان سه بر یک پیروز شد.

 

گل‌های ایران را خراط، بخشی و حسنی به ثمر رساندند.

 

این بازی که نخستین دیدار گروه B فوتبال هفت نفره بود در حضور نزدیک به دو هزار نفر برگزار شد. نکته جالب حمایت بخش زیادی از هواداران برزیلی از تیم ملی ایران بود که از ابتدا تا انتهای بازی شاگردان الله‌مانی را تشویق می کردند.

 

تیم ملی ایران با ترکیب بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف الله جنگجو، صادق حسنی، جاسم بخشی، محمد خراط و مسلم اکبری (کاپیتان) وارد میدان شد.

 

در نیمه نخست توپ و میدان بیشتر در اختیار ایران بود به طوری که درصد مالکیت توپ 72 به 28 به سود ایران بود. این برتری در نهایت نتیجه داد و در دقیقه 23 و روی حرکت خوب اکبری، محمد خراط گل نخست ایران را به ثمر رساند. در ادامه تیم ملی ایران سه موقعیت خوب دیگر هم داشت که با بی دقتی مهاجمان از دست رفت تا نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر ایران به  پایان برسد.

 

با آغاز نیمه دوم باز هم ایران سوار بر بازی بود و در همان 5 دقیقه نخست دو موقعیت خوب گلزنی داشت که از آنها استفاده نکرد.

 

حملات ایران در این نیمه در دقیقه 43 یک بار دیگر به گل نشست و جاسم بخشی در مصاف تک به تک با دروازه بان حریف به زیبایی او را جا گذاشت و دروازه خالی را باز کرد تا دومین گل ایران به ثمر برسد.

 

 در دقیقه 51 داور به درستی برای ایران اعلام ضربه پنالتی کرد که این توپ را صادق حسنی وارد دروازه کرد تا ایران با سه گل از حریف خود پیش بیفتد.

در دقایق پایانی بازی داور اسپانیایی یک پنالتی به سود آرژانتین اعلام کرد که ماریانو مورانا این توپ را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به دو گل برسد.

ایران در نهایت با نتیجه سه بر یک مقابل حریف خود پیروز شد و نخستین سه امتیاز را به حساب خود واریز کرد. دیدار بعدی این گروه بین تیم های آمریکا و هلند برگزار می شود.

 

 

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال هفت نفره شنبه ساعت 23:45 مقابل آمریکا خواهد بود.

فوتبال 5 نفره ایران هم تلاش زیادی کرد اما 0   0 با ترکیه مساوی شد



سیامند رحمان

این هم یه عکس از سیامند رحمان عزیز که قراره رکورد جهان رو در پارالمپیک در وزنه برداری بشکنه